Wednesday 17 November 2010

The Linnea sweater

Post in English The second design design I made myself, was inspired by my own name. It's a sweater for a 4-yearold with twin-flowers, aka Linnea flowers (Linnaeus Borealis). This might be the sweater I'm most content with so far, it's very personal and although it's very pink and pink is not normally my colour (despite TWO pink sweaters in my collection!) I like it a lot. I can't decide whether to keep it for my possible future kids or to sell it.

(The collar is actually folded, the photo was taken when I was remaking it as it got too tight the first time.)

Right now I'm working on a sweater for myself - at least that's the plan, seeing my history of not keeping any of my own work we'll see how it goes. I'm using one of the patterns from the new Lopi book, and it's going to be grey with blue and dark grey pattern. I've also just finished two sweaters that I had orders for, or one is completely finished and the other one is waiting for buttons.

Btw, when I was at my parents place last weekend I ordered woven name tags to put on my products! It's going to be very exciting to see them when they arrive.


Post in Swedish Min andra egna design inspirerades av mitt eget namn. Det är en tröja för en 4-åring med Linnea-blommor (Linnaeus Borealis) på. Det här är förmodligen den tröja jag är mest nöjd med så här långt, den är väldigt personlig och även om den är väldigt rosa och det egentligen inte är min färg (trots TVÅ rosa tröjor i min samling!) så gillar jag den verkligen. Kan inte bestämma mig för om jag ska behålla den till eventuella framtida barn eller om jag ska sälja den.

(Kragen är egentligen vikt, fotot togs när jag höll på att göra om den eftersom den blev för tight första gången.)

Just nu jobbar jag på en kofta till mig själv - det är åtminstone planen, även om jag ju brukar ha svårt att behålla saker jag gjort. Jag använder ett av mönstren från den nya Lopi-boken, och den kommer bli grå med blått och mörkgrått mönster. Har också precis avslutat två beställningströjor, eller den ena är helt klar och den andra väntar på att få knappar.

Förresten, när jag var hemma hos mina föräldrar förra helgen så beställde jag vävda namnlappar som ska sättas på mina tröjor! Kommer bli mycket spännande att se dem när de kommer.

No comments:

Post a Comment