Monday 31 January 2011

Spinning the wheel

Post in English Last weekend I participated in a course in handspinning yarn! It was really fun! And I also seemed to be pretty good at it as I managed to be finished first and with a really good result, and the instructor even let me try her nicer yarn before it was over. :) I bought my own spinning equipment (my translation service says it's called "distaff" but it sounds rather weird, maybe you get it anyway?) and today I managed to win an online auction on a card as well so as soon as I've finished studying for my exam I'll continue practicing!! I brought quite a bit of wool back home with me so I will have some to try on. Got fibers from 5 completely different sheep!

This is what my two first little skeins look like - they're like little babies!



Post in Swedish Förra helgen gick jag en kurs i att handspinna garn! Det var riktigt roligt och givande! Jag verkade också hyfsat bra på det eftersom jag var snabbast och fick ett riktigt fint garn (för att vara första gången), och vår lärare lät mig till och med spinna av sin finullsull innan vi slutade. :) Jag köpte min egen handslända och idag vann jag en Traderaauktion på ett kardpar, så när jag är klar med tentapluggandet för den här gången ska jag fortsätta att öva! Tog med mig en hel bunt med garn hem från kursen så jag har lite att öva på, det är garn från fem helt olika får!

Så här ser mina första två små härvor ut, de är som mina bebisar!

No comments:

Post a Comment